Vanliga frågor?

1. Hur handlar jag? O.B.S! om du väljer ”handla direkt” och vill få bekräftelse/sändningsnummer på leverans via mail och sms eller mailavisering av leverans så måste du även fylla i mailadress och mobilnummer.

När du hittat en vara du vill beställa, skriv in önskat antal i rutan ”antal” under varan och klicka på "Lägg i vagnen"-knappen intill varan. Varan läggs då i din kundvagn som visas högt upp till vänster. Där kan du hela tiden under din shoppingtur se hur många varor du lagt i din kundvagn och vad totalsumman är. Om du vill se vilka varor, hur många, vilken storlek och vilken färg du har valt att lägga i din kundvagn, klicka på ”visa kundvagn” högt upp till vänster. Här kan du alltid ändra eller ta bort produkter. När du handlat klart, välj ”visa kundvagn" sen väljer du fraktsätt, betalsätt om du väljer ”handla direkt” så fyller du i namn och adressuppgifter om du vill få bekräftelse på leverans via mail och sms eller mailavisering av leverans så måste även mailadress och/eller mobilnummer fyllas i eller så väljer du att registrera dig som kund på www.softhoney.se ange din e-mailadress som användarnamn och klick på fortsätt du kommer då till formuläret "Registrera användaruppgifter", fyll i dina uppgifter och klicka på fortsätt fält markerade med * är obligatoriska., nästa gång du handlar så behöver du bara logga in med användarnamn och lösen ord. Om du har glömt ditt lösenord kan du klicka på länken "lösenordsverktyg" och där fylla i din e-mailadress så skickas det ett automatiskt mail utan manuell översyn med ditt lösenord. Kontrollera att alla uppgifter är korrekt ifyllda och bekräfta sedan din order. En orderbekräftelse skickas då till din e-postadress, orderbekräftelsen genereras automatiskt utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Det kan i vissa fall hända att en vara/storlek/färg tagit slut. Om den vara du beställt inte finns i lager kontaktar vi dig. Du kan då välja att vänta tills varan finns i lager eller avbeställa varan.  Om du av någon anledning har problem med att handla i butiken är du välkommen att kontakta oss info@softhoney.se. Du finner vår kontaktinformation under fliken Kundtjänst.

2. Hur lång tid tar leveransen?

Väljer du snabbfrakt skickas paketet inom 1-2 helgfria vardagar. Väljer du Klimatsmart frakt skickas paketet inom 2-4 helgfria vardagar

Läs mer under punkt 8 vad kostar frakten

3. Vilka levererar mina varor?
Sändningar över 2 kg skickas med Schenker under 2 kg skickas oftast som 1:a-klassbrevmed Posten.

4. Hur lång tid ligger mina varorna kvar hos Paketombudet?
Paketet ligger kvar 14 dagar hos ombudet. För paket som levererats till ditt närmaste paketombud gäller att om du inte hämtar ut ditt paket inom 14 dagar debiteras en avgift på 300 kr oavsett köpesumma. Betalning skall ske inom 14 dagar. Alla levererade varor är SoftHoneys egendom tills det att du har betalt varan.

5. Hur vet jag att mitt paket kommit?
Om du har lämnat mailadress och mobilnummer så meddelas du via mail om paketets sändningsnummer och att det är på väg, du får sms-avisering när paketet finns för uthämtning. Om du inte lämnat uppgifter om mail eller mobilnummer så meddelas du via paketavi i brevlådan men då tar det 1 dag extra.

6. Om jag vill skicka paket till någon annan? Det är givetvis du som kund som betalar för varan/varorna och du måste vara registrerad som kund hos SoftHoney. Du går in under din kundprofil och klicka på Lägg upp ny adress du kan lagra flera leveransadresser.

7. Hur betalar jag?
Betalningssätten som finns hos oss är kortbetalning, faktura eller förskottsbetalning till vårt PG 48 64 34-4 vid förskottsbetalning var noga med att ange ditt ordernummer så att vi kan identifiera din betalning, dina varor skickas så snart pengarna kommit in på vårt konto.

8. Vad kostar frakten?

Väljer du Klimatsmart Frakt så tillkommer fraktavgift 39 kr under 300 kr över 300 kr fri frakt, läs mer nedan.

Klimatsmart  alternativ som tar något längre tid. Vi använder samleverans vilket innebär att hämtning sker sker 2-3 dagar i veckan mot annars 5 dagar i veckan. Paketet skickas 2-4 helgfria vardagar. Du hämtar paketet på Schenkers eller Postens serviceställe.

Väljer du Snabbfrakt så tillkommer fraktavgift 69 kr under 600 kr över 600 kr fri frakt, läs mer nedan.

Om du väljer snabbfrakt, att paketet skickas inom 1-2 helgfria vardagar så är det en fast fraktkostnad på 59 kr på köp under 600 kr, över 600 kr ingen fraktavgift.Du hämtar paketet på Schenkers eller Postens serviceställe.

9. Tillkommer någon avgift vid beställning, förutom fraktavgiften?
Ingen kostnad tillkommer om du betalar med (VISA/MasterCard) kort. Om du väljer att betala med faktura tillkommer en avgift på 29:- för att täcka våra kostnader för hantering av faktura.

10. Jag har fått en rabattkod, men vet inte hur jag ska använda den?
Lägg önskade varor i kundvagnen när du väljer ”visa kundvagn” så finns det en ruta som heter kampanjkod där du fyller i din kod se exempel nedan

 

11. Hur fungerar RETURER OCH REKLAMATION?

Returer
Du har alltid 14 dagars bytesrätt/ångerrätt på samtliga varor från det att du mottagit varan (dvs då paketet hämtats ut av dig på ditt utlämningsställe eller brevet/paketet kommit hem till dig). Kontakta oss först på
info@softhoney.se innan du returnerar din vara för information om hur du går till väga. Returer ska återsändas till oss oanvända i hel originalförpackning, ordentligt vikt och i orginalskick inkusive pristag (ej smutsig, ej trasig förpackning) tillsammans med den följesedel du fick och eventuella originalhandlingar. Kostnaden för returfrakt står du som köpare för.
Felleverans
Om du har fått fel vara så kontakta oss på
info@softhoney.se så hjälper vi dig att returnera varan. Vi står naturligtvis för returfrakten.

Reklamationer
Konsumentköplagen gäller när du handlar varor av oss. Kontrollera alltid att varan är felfri när du tar emot varan. En vara kan reklameras om varan har fabrikationsfel eller på annat sätt är defekt. Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Anmäl eventuell transportskada direkt till speditören vid mottagandet av varan. Skulle varan vara skadad eller på annat sätt defekt eller om du fått fel vara/ fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart. Kontakta oss på
info@softhoney.se så hjälper vi dig. Vi står för fraktkostnader och skickar dig ett adresskort/fraktsedel så att du kostnadsfritt kan returnera den felaktiga varan. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss.

 Om du inte fick svar på dina frågor, maila oss gärna så svarar vi och fyller på denna lista.
Välkommen att maila oss på info@softhoney.se

 

right